Реєстрація благодійної організації
Хто може бути засновником?
Заснувати БО можуть фізичні та юридичні особи (крім органів державної влади, місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права). Кількісний склад засновників: від 1 особи.
Установчі документи
Установчим документом благодійного товариства та благодійного фонду є статут. Установчим документом благодійної установи є установчий акт. Установчі документи благодійної організації затверджуються засновником (засновниками) благодійної організації або уповноваженими ними особами.
Установчі документи благодійної організації повинні містити:
1) найменування благодійної організації;
2) цілі та сфери благодійної діяльності;
3) органи управління благодійної організації, їх склад, компетенцію, порядок діяльності та прийняття ними рішень;
4) порядок призначення, обрання або затвердження членів органів управління благодійної організації, крім вищого органу управління благодійного товариства та благодійного фонду, їх заміщення, зупинення їх повноважень, припинення їх повноважень (відкликання);
5) порядок внесення змін до установчих документів благодійної організації;
6) джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації;
7) підстави та порядок припинення благодійної організації, у тому числі порядок розподілу активів;
8) умови та порядок прийняття до складу учасників благодійного товариства чи благодійного фонду, права та обов’язки учасників, а також умови та порядок їх виключення зі складу учасників благодійного товариства чи благодійного фонду.
Установчі документи благодійної організації можуть визначати особливості діяльності та припинення такої організації і не повинні суперечити законам України.
Підготовка до реєстрації
Після підготовки установчих документів необхідно провести установчі збори засновників, прийнявши рішення про:
-
утворення благодійної організації (далі — БО). Благодійна організація може бути створена як благодійне товариство, благодійна установа чи благодійний фонд;
-
визначення повного та скороченого найменування БО (за потреби найменування БО іноземною мовою);
-
затвердження статуту БО у формі благодійного товариства або благодійного фонду (якщо засновуємо благодійну установу — установчого акту);
-
утворення керівних органів (щонайменше виконавчий орган, наглядова рада*) БО відповідно до статуту;
-
визначення особи (осіб), яка має право представляти БО у правовідносинах з державою та іншими особами, вчиняти дії від імені БО без додаткового уповноваження (за потреби);
-
визначення особи (осіб), яка має право представляти БО для здійснення реєстраційних дій (підписант).
Реєстрація
Для реєстрації необхідно:
1. Підготувати документи:
-
протокол загальних зборів учасників або рішення засновника (якщо засновником є одна особа);
-
статут;
-
заяву про державну реєстрацію (Форма 2 );
-
відомості про структуру власності.
NB. Наглядова рада обов'язкова для благодійних товариств, благодійний фондів, в яких більше 10 засновників та для благодійних установ.
Якщо засновником БО є іноземна юридична особа, додатково слід подати документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження.
Відомості про наявність КБВ відображаються у Заяві (форма 2) відповідно до структури власності юридичної особи. Якщо осіб, які є КБВ, більше ніж одна, заповнюється відповідна кількість аркушів сторінки 2 заяви. Якщо ГО має 4 і менше засновників, тоді вони можуть вважатись КБВ. ГО може не мати КБВ. Тоді у формі 4 та на схемі вказуємо, що фізичні особи, які відповідають статусу КБВ, відсутні.
! Якщо КБВ є нерезидентом, а також, якщо в Єдиному державному демографічному реєстр відсутні дані щодо КБВ-резидента, подається нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу.
***відомості про наявність КБВ відображаються у Заяві (форма 2) відповідно до структури власності юридичної особи. Якщо осіб, які є КБВ, більше ніж одна, заповнюється відповідна кількість аркушів сторінки 2 заяви. Якщо БО має 4 і менше засновників, тоді вони можуть вважатись КБВ. БО може не мати КБВ. Тоді у формі 2 та на схемі вказуємо, що фізичні особи, які відповідають статусу КБВ, відсутні.
! Якщо КБВ є нерезидентом, а також, якщо в Єдиному державному демографічному реєстр відсутні дані щодо КБВ-резидента, подається нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу.
2. Подати документи
Куди:
-
ЦНАП;
-
нотаріус.
NB. Документи для реєстрації БО, яка знаходиться у регіоні, де відсутній доступ до відповідного державного реєстру, можна подати незалежно від його місцезнаходження.
У який спосіб:
-
особисто;
-
поштою (важливо: надсилаємо нотаріально засвідчені копії з описом вкладення).
3. Отримати підтвердження факту реєстрації БО
Актуальний порядок підтвердження державної реєстрації у Вашому регіоні з’ясовуйте у відповідного державного реєстратора.
Реєстраційні дії здійснюються невідкладно, у разі надання повного пакету документів.